نام این بدافزارها به ماجرای تسخیر تروا توسط یونان برمی گردد، که با ساختن یک اسب چوبی و مخفی شدن درون شکم آن به شهر تروا نفوذ کرده و آن را به تصرف خود درآوردند. در این داستان اسب تروا نقش یک بدافزار را دارد و شهر تروا مانند کامپیوتر کاربری است که توسط اسب تروا آلوده می شود. به همین دلیل بعضی بکار بردن کلمه «تروجان» برای بدافزار را اشتباه و کلمه «اسب تروجان» را صحیح می دانند

تروجان ها بر خلاف ویروس ها، کرم ها و … توانایی تکثیر خود را ندارند. آنها بسیار شبیه نرم افزارهای مفید و کاربردی رفتار می کنند، اما در درون خود کدهای مخفی دارند که باعث دسترسی هکر سازنده تروجان به کامپیوتر هدف (کامپیوتر آلوده شده) و به دست گرفتن کنترل آن می شوند. البته در مواردی که چند کاربر از یک کامپیوتر استفاده می کنند سطح دسترسی هکر بسته به سطح دسترسی کاربر آلوده و نوع تروجان تفاوت می کند.

شرح کامل در ادامه ....


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 10:46 | نويسنده : dabir |

مشرق،فلش مموری ها از جمله ابزارهای کامپیوتری هستند که این روزها در بازار بسیار زیاد شده اند و همچنین کاربرد بسیار زیادی نیز دارند. برای خرید این فلش مموری ها باید نکات بسیاری را دقت داشته باشید اما مهمتر از آن، نگهداری از این وسایل بسیار حساس است. در ادامه به برخی از مهمترین نکاتی که باید رعایت داشته باشید اشاره می کنیم:
*اولین نکته برای نگه داری وسایل حساس جلوگیری از ضربه خوردن آن است. بهتر است فلش مموری را در محلی قرار دهید که کمترین ضربه به آن وارد شود. ضربه های شدید می تواند باعث پاک شدن اطلاعات و یا حتی از بین رفتن کامل ان باشد.

به ادامه بروید ...........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 10:37 | نويسنده : dabir |

.

موتور جستوجوگر برای این که بتواند صفحات وب­سایت­ها  رتبه بندی کند لازم است آن ها را با هم مقایسه کند. موتورجستوجوگر برای این کار از الگوریتم خاصی استفاده می کند. این الگوریتم اهمیت یک صفحه و ارتباط محتوای آن را با عبارت جستوجو شده تعیین می­کند. موتورجستوجوگر برای این که صفحات وب­سایت ها را با هم مقایسه کند از مفاهیمی استفاده می­کند که برای همه پارامترها مقایسه عددی در نظر می­گیرد.
 
این مفاهیم عبارت­ انداز:
 
 Keyword Frequency KF & Keyword Density KD & Keyword Proximity KProx & Keyword Prominence KProm
 
 
Keyword Frequency KF :

به ادامه مطلب بروید ..........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 10:33 | نويسنده : dabir |

جام نیوز،  ویروس‌های جدید امروزه از هوش بالایی برخوردار هستند و مهمترین ویژگی آنها این است که به محض ورود به سیستم قربانی خود را به روشی جالب از دید او و آنتی ویروس او مخفی نگه می‌دارند به طوری که حتی با آنتی ویروس های قوی مانند Nod۳۲ و Kaspersky نیز قابل رویت و حذف نیستند.

همچنین با تعویض ویندوز نیز دردی دوا نمی شود و ویروس ها همچنان به کار خود ادامه می دهند! دلیل این مشکل این است که آنتی ویروس ها اجازه دسترسی به فایل های حفاظت شده سیستمی را ندارند و هنگام جستجو به راحتی از کنار ویروس هایی با مشخصات فایل سیستمی عبور می کنند!
 
این ویروس‌ها نیز بسیار هوشمندانه برنامه‌ریزی شده اند به طوری که خود را به صورت فایل‌های حفاظت شده سیستم عامل در می‌آورند و بدین صورت خود را مخفی می‌کنند تا از چنگ آنتی ویروس‌ها در امان باشند.
اما در این جا ما با روشی بسیار ساده این اجازه را به آنتی ویروس‌ها می‌دهیم که به فایل‌های سیستمی نیز دسترسی یابند و آنها را نیز اسکن کند و ویروس‌های پنهان را کشف و پاک کند بنابراین اگر تا به حال سیستم شما حتی یک بار هم ویروسی شده است حتما این مقاله را بخوانید تا از عدم وجود ویروس های مخفی در سیستم خود مطمین شوید.
بقیه در ادامه مطلب ...........

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 مهر 1391برچسب:, | 10:26 | نويسنده : dabir |


چکیده: امروزه سازمان های پیشرو برای بهبود عملکرد کسب و کار، در حال گذر از دوران انباشت دانش فردی به سوی دوران نگهداری دانش برای منفعت جمعی می باشند. این امر به حفظ نظام یافته سوابق و تجربیات ارزشمند و انتقال صحیح آن به کارکنان در ابعاد وسیع سازمانی منجر گردیده و مزایای بسیاری نظیر صرفه جویی در زمان، جلوگیری از تکرار روش های مخرب قبلی، ممانعت از هزینه های مجدد سخت افزاری و نرم افزاری برای دستیابی به یک تجربه و یا واقعه را به همراه خواهد آورد. مؤلف در این مقاله، با تمرکز بررویکردها وکارکردهای مورد انتظاراز مستند سازی،روشی برای مستند نمودن فرایندهای آموزشی ارایه کرده و پیرامون مراحل اجرایی آن  به تفصیل بحث خواهد نمود.

به ادامه بروید ........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, | 15:46 | نويسنده : dabir |

مزایای بهره گیری از روش رایانه ای و اتوماسیون مكاتبات اداری

پیاده سازی سیستم جامع دبیرخانه اتوماسیون در سازمانهای اداری از جمله صنعت برق كشور، سبب تسریع در نامه نگاری و انجام امور اداری می شود.سیستم جامع دبیرخانه متمركز در مقایسه با سیستم‌های سنتی بسیار كارآمدتر و مفیدتر است.در مقاله زیر كه به قلم بهرام كریمیان مدیر خدمات عمومی شركت توزیع برق استان اصفهان تدوین شده است، ویژگی های سیستم جامع دبیرخانه اتوماسیون و مقایسه آن با روش سنتی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.ثبت مكاتبات، ارسال مراسلات و نامه رسانی از دیرباز پایه‌های اولیه علوم اداری بوده است. دفترداری و منشی گری هنری است كه در گذشته به بعضی مورخان اختصاص داشت و امروز می‌توان گفت كه دبیرخخانه قلب واحدهای اداری است.

شرح مقاله در ادامه مطلب ....


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 30 فروردين 1391برچسب:, | 12:20 | نويسنده : dabir |

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 91

دستمزد و حقوق سال 90 کارمندان با رشد 6 درشدی اعتبار حقوق و دستمزد، 6 درصد بالا رفت.

مهر:معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری از افزایش بیش از 10 درصدی پرداختی کارکنان دولت در سال 91 نسبت به سال جاری براساس لایحه بودجه سال آینده کل کشور خبر داد.
رحیم ممبینی دیروز در نشستی خبری در مورد لایحه بودجه سال 91 گفت: بر حسب نظر رئیس جمهور در لایحه بودجه سال 91 به پرداختی‌های کارکنان دولت توجه شده به طوری که پیش‌بینی شده است میزان پرداختی به کارکنان دولت در سال 91 بیش از 10 درصد باشد.
شرح کامل خبر در ادامه ....


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, | 16:23 | نويسنده : dabir |

با قدرت فکرتان 40 سال جوان تر شوید !!

قانون زندگی قانون باورهاست .باورهای عالی سرچشمه همه موفقیتهای بزرگ است .توانمندی یك انسان را باورهای او تعیین می‌كند .

دانشمندان برای بررسی تعیین میزان قدرت باورها بر كیفیت زندگی انسانها آزمایشی را در «‌هاروارد یونیورسیتی » انجام دادند.نتیجه این تحقیقات بسیار جالب است:

80 پیرمرد و 80 پیرزن را براى این پروژه انتخاب كردند .یك شهرك را به دور از هیاهو برابر با 40سال پیش ساختند .غذاهای 40سال پیش در این شهرك پخته میشد .خط روی شیشه‌های مغازه‌ها ، فرم مبلمان ، آهنگها ، فیلم‌های قدیمی ، اخباری كه از رادیو و تلویزیون پخش میشد ، را مطابق با 40 سال قبل ساختند . بعد این 160 نفر را از هر نظر آزمایش كردند .

شرح در ادامه ........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, | 16:16 | نويسنده : dabir |

راه های طلایی برای مدیریت زمان

همیشه پیش خود فکر می‌کنیم که غافلگیر زمان می‌شویم و زمان آن طور که باید و شاید به ما اجازه نمی‌دهد کارهای که در ذهن و شاید حتی در رویاهای خود می‌پرورانیم به انجام برسانیم. بهترین فرصت‌ها و یا بدترین آنها همیشه زمانی رخ می‌دهد که انتظار و امادگی‌اش را نداشته‌ایم. حتما شما هم با چنین موقعیت‌های دشواری روبه رو شده‌اید و توضیحات گفته شده را به راحتی درک می‌کنید‌. چرا چنین می‌شود؟ چرا برای ما این اتفاقات بیشتر رخ می‌دهد و نه دیگران؟ چرا زمانی که آمادگی این اتفاقات را داریم رخ نمی‌دهند؟ بلکه زمانی پیش می‌ایند که آمادگی آن را نداریم؟

پاسخ همه‌ی این سئوالات در بحثی به نام "مدیریت زمان" نهفته است

شرح مقاله در ادامه .........

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : چهار شنبه 26 بهمن 1390برچسب:, | 16:6 | نويسنده : dabir |

تعریف اتوماسیون اداری:

در این زمینه تعاریف متعددی شده است که مهمترین آن عبارتست از کاربرد وسایل الکترونیکی در فعالیتهای دفتری به منظور افزایش کارایی است.

اتوماسیون اداری عبارت است از: متصل کردن اطلاعات کامپیوترهای موجود در یک سازمان به کمک شبکه و یا استفاده از یک برنامه نرم‌افزاری مشترک، تا انتقال اطلاعات، آمارها، نامه‌ها و مکاتبات و نیز دستورالعمل‌ها به‌صورت کاملاً یکپارچه و آسان انجام پذیرد و بدین ترتیب فرمولی جدید جهت طبقه‌بندی، تبادل، تنظیم و تصحیح اطلاعات درون‌سازمانی و تسریع بخشیدن به امر اجراء بدون نیاز به روش‌های دست‌وپاگیر و مرسوم اداری و با صرفه‌جوئی در زمان و مواداولیه مصرفی ایجاد شود.

برای خواندن شرح مقاله به ادامه مطلب بروید........

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, | 13:42 | نويسنده : dabir |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
?