رسیدن به زندگی بدون کاغذ مزایای زیادی برای ما و محیط پیرامونمان دارد، حتی اگر به موضوعات مرتبط با حفظ محیط زیست هم علاقمند نباشید، این کار حداقل باعث کاهش هزینه خرید کاغذ (که این روزها رقم چشمگیری می‌شود) و کاهش درهم ریختگی محیط پیرامونمان شده و منجر به مدیریت هرچه بهتر امور می‌شود. در ادامه با ۶ روش موثر برای کنار گذاشتن کاغذ در محیط‌های کاری و منازل آشنا می‌شوید.


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 2 فروردين 1393برچسب:, | 19:11 | نويسنده : dabir |

 

وقتي كه كيس كامپيوتري را باز مي كنيد بزرگترين بردي كه داخل آن مي بينيدmotherboard  و آن بردي است كه پروسسور و رم روي آن قرار مي گيرند همه درايوهاي شما اعم از هارد ديسكCD-ROM و فلاپي درايو به وسيله يك كابل به  motherboard متصل هستند و اطلاعات درايوها و پروسسور و رم در حال انتقال هستند و اين زماني است كه برنامه اي در حال اجرا شدن باشد يا فايلي ذخيره مي شود و مانند آن. كارت هاي شبكه مودم، صدا و گرافيك به وسيله اسلات هايmotherboard  به آن وصل مي شوند و زماني كه شما در اينترنت گشت و گذار مي كنيد يا در حال اجراي يك بازي كامپيوتري هستيد يا به يك موسيقي كه ازكامپيوتر پخش مي شود گوش مي دهيد و مي توانيد برنامه هايي كه در حال اجرا است ازمانيتور ببينيد به اين معني است كه اطلاعات بين اين كارتها وmotherboard  و پروسسور در حال رد و بدل است همچنين مادربرد چند چيپ دارد كه به آنها چيپ ست وsuper I/O controller گويند و اين چيپ ها كه نقل انتقال اطلاعات بين پروسسور و ديگر اجزا راممكن مي سازند


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:, | 17:24 | نويسنده : dabir |

 

دردنیای امروز اکثر اطلاعات از طریق کانال های شبکه‌ای منتقل می‌شوند. شبکه و سیستم‌های انتقال اطلاعات مبنا و پایه کارهای روزمره ما هستند. ارتباطات تلفنی، اینترنت، شبکه‌های کوچک خانگی یا شرکتی، شبکه‌های بین بانکی،معاملات پولی تنها مثال‌هایی از این نیاز بشر هستند.

یکی از معیارهای سنجش کشورهای پیشرفته، توانایی آنها در انتقال و مخابره اطلاعات است. هر چه سرعت مخابره اطلاعات بیشتر باشد، آن کشور از صنعت،فناوری و دانش بالاتری برخوردار است. در دنیایی که زمان حرف اول را می‌زند،جنگ بر سر به دست آوردن ثانیه‌هاست.

اما به راستی شبکه چیست؟ چقدر با مفاهیم اولیه شبکه آشنایی دارید؟ در پس اتصال دو تا کامپیوتر به یکدیگر چه می‌گذرد؟

شرح در ادامه مطلب ...........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 17 آذر 1392برچسب:, | 16:21 | نويسنده : dabir |

از دست رفتن اطلاعات یکی از مهمترین و پرمخاطره ترین مسائلی است که همواره مدیران سرور ها با آن روبرو هستند و به همین سبب روش های بسیار گوناگونی برای مقابله با چنین مشکلاتی در دنیای کامپیوتر پیش بینی شده است. از همین رو مدیر سرور همواره می بایست از اطلاعات مهم خود بصورت منظم نسخه پشتیبان تهیه و این اطلاعات را خارج از فضای سرور اصلی نگهداری نماید. چرا که به دلایلی متعدد همواره این احتمال وجود دارد که دسترسی به اطلاعات موجود بر روی سرور با مشکل روبرو گردد. در کلیه سرور های مجازی ، ابرسرور و هایبرید سرور پارس پک یک فضای پشتیبان رایگان برای کاربران در نظر گرفته شده است که مدیران سرور ها به آسودگی می توانند داده های مهم خود را بر روی آن انتقال دهند. در ادامه نحوه استفاده از این خدمات توضیح داده می شود.

شرح کامل در ادامه مطلب .........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:, | 12:23 | نويسنده : dabir |

دوره ای بود که برای اشتراک گذاری فایل ها بین تلفن همراه که از سیستم عامل محبوب اندروید ( android ) بهره می گیرد و کامپیوتر شخصی که معمولا از سیستم عامل ویندوز در آن استفاده می شود می بایست از کابل USB استفاده می شد ، اما دیگر این دوران سپری شده است. در هر نقطه ای که توقف می کنیم در منزل یا دفتر کار معمولا گوشی تلفن همراه شما به شبکه وایرلس ( Wi-Fi ) متصل است. مضاف بر آن، احتمالا برایتان پیش آمده است که می خواهید فایلی را از روی گوشی خود به کامپیوتر منتقل کنید اما کابل USB آن را همراه ندارید و حسابی با مشکل روبرو شده اید. در این مقاله اپلیکیشن مبتنی بر android به شما معرفی خواهیم کرد که بسادگی به کمک آن می توانید فایل های خود را میان کامپیوتر خود که از ویندوز استفاده می کند و گوشی تلفن همراه که از اندروید استفاده می کند به اشتراک بگذارید.

نام این نرم افزار ES File Explorer است که یک فایل منیجر قدرتمند بر روی اندروید محسوب می گردد. از ویرایش 3 به بعد این نرم افزار قابلیت اتصال شبکه محلی نیز بر روی آن فعال شده است و امکان به اشتراک گذاری فایل را بر روی شبکه Wi-Fi فراهم می آورد. برای این منظور کافی است مراحل زیر را دنبال فرمائید:
به ادامه مطلب بروید ...............

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392برچسب:, | 12:13 | نويسنده : dabir |

يک کارت گرافيک پيشرفته، يک برد مدار چاپی بهمراه حافظه و يک پردازنده اختصاصی است . پردازنده با هدف انجام محاسبات مورد نياز  گرافيکی ، طراحی شده است . اکثر پردازنده های فوق دارای دستورات اختصاصی بوده که بکمک آنها می توان عمليات گرافيک را انجام داد. کارت گرافيک دارای اسامی متفاوتی نظير : کارت ويدئو ، برد ويدئو ، برد نمايش ويدئوئی ، برد گرافيک ، آداپتور گرافيک و آداپتور ويدئو است .

شرح کامل درادامه مطلب ..........


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, | 12:47 | نويسنده : dabir |

امروزه از کابل های مختلفی در شبکه ها استفاده می گردد .نوع و سیستم کابل کشی استفاده شده در یک شبکه بسیار حائز اهمیت است . در صورتی که قصد داشتن شبکه ای را داریم که دارای حداقل مشکلات باشد و بتواند با استفاده مفید از پهنای باند به درستی خدمات خود را در اختیار کاربران قرار دهد ، می بایست از یک سیستم کابلینگ مناسب ، استفاده گردد . در زمان طراحی یک شبکه می بایست با رعایت مجموعه قوانین موجود در خصوص سیستم کابلینگ، شبکه ای با حداقل مشکلات را طراحی نمود .با این که استفاده از شبکه های بدون کابل نیز در ابعاد وسیعی گسترش یافته است ، ولی هنوز بیش از 95 درصد سازمان ها و موسسات از سیستم های شبکه ای مبتنی بر کابل، استفاده می نمایند .

به ادامه مطلب بروید ............


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:, | 12:30 | نويسنده : dabir |

در گام اول افرایش سرعت ؛ به عوامل مختلف بستگی دارد:

در وهله اول با بهینه کردن سخت افزارهایی چون مودم، پردازنده و رم، به طور کلی کامپیوتر شما از قدرت بیشتری برخوردار خواهد شد که از جمله در هنگام کار با اینترنت نیز خود را نشان خواهد داد.

ISP - یا سرویس دهنده اینترنت یعنی کسی که شما از آن حساب اینترنت می خرید بسیار مهم است. و هرچه این مرکز از امکانات و قدرت بیشتر، یا خطوط پرسرعت تر برخودار باشد، به طور مستقیم در سرعت اینترنت شما هم تأثیرگذار خواهد بود. نکته دیگر اینکه سرعت برقراری یک ارتباط عادی به طور معمول باید بیشتر از ۳۰ kb/s باشد.

در نهایت یک سری ترفندها و نکات نرم افزاری در این زمینه راه گشاست. موارد بالا را به عهده شما می گذاریم و چند ترفند و نکته نرم افزاری برای بالابردن سرعت در هنگام کار با اینترنت در اینجا بیان می کنیم:

به ادامه مطلب بروید .........

 

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 25 تير 1392برچسب:, | 14:24 | نويسنده : dabir |

امروزه بیشتر شركت‌های بزرگ و كوچك از همكاری مدیران فناوری در جهت ارتقای كیفیت كارها و افزایش بهره‌وری كمك می‌گیرند. مدیر فناوری در یك شركت یا سازمان قادر است با ارائه راهكارهای مفید، حجم كار نیروی انسانی را كاهش دهد، بر دقت و سرعت انجام امور بیفزاید و هزینه‌های مصرفی را نیز پایین بیاورد. ما نیز این هفته می‌خواهیم مثل یك مدیر فناوری، به طور كاملا رایگان شما را با نرم‌افزار قدرتمند FileCenter آشنا كنیم تا با به كارگیری آن از تمام مزایایی كه ایده‌ها و راهكارهای یك مدیرفناوری پیش روی شما قرار می‌دهد، بهره‌مند شوید.

بایگانی بدون كاغذ

شاید به نظر خیلی از كاربران استفاده نكردن از كاغذ در بایگانی اسناد و مدارك توسط شركت‌ها و سازمان‌ها مسأله مهمی‌نباشد، اما اگر سری به سازمان‌های بزرگ همچون سازمان تأمین اجتماعی، ثبت احوال و حتی روزنامه‌های كثیرالانتشار بزنید متوجه می‌شوید كه مصرف كاغذ در این سازمان‌ها چقدر زیاد است و به مرور زمان نیز بایگانی این كاغذها، دسترسی به آنها و پیدا كردن یك سندخاص در میان حجم انبوهی از كاغذ، چقدر سخت و دشوار است!

شرح کامل در ادامه .........

 


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, | 18:43 | نويسنده : dabir |


از آن جايي که طيف وسيعي از حمله ها از طريق مرورگر انجام مي شوند؛ يکي از بهترين راه ها براي تجربه امن وب، استفاده از يک ماشين مجازي (Virtual Machine) يا مرورگر مجازي سازي شده (Virtualized Browser) است. شرکت Dell يک مرورگر به نام KACE (www.kace.com) عرضه کرده است که فاير فاکس 3.6 را به همراه Adobe Reader و فلش؛ به طور مجازي در اختيار شما قرار مي دهد. بدافزار هايي که به خاطر حفره هاي امنيتي فايرفاکس، ريدر يا فلش به شما هجوم آورده اند؛ فقط در درون ماشين مجازي موجود خواهند بود و بيرون نمي آيند. خبر بدي است؟ زماني که کار به جا هاي باريک بکشد و مجبور بشويد فاير فاکس مجازي را فلاش (Flush) کنيد؛ تمام تنظيمات – اطلاعات – بوکمارک ها – آپديت ها و پلاگ اين ها و کلا هر چيزي که در فايرفاکس از آن استفاده مي کرديد، نابود خواهد شد!

پس راه ديگري که داريد اين است که از يکي از نرم افزار هاي Virtual PC 2007 (www.microsoft.com) و يا VM Ware Player (www.vmware.com) استفاده نماييد. هر دو رايگان هستند و هم مايکروسافت و هم VM مرورگر را در اختيارتان مي گذارند. مايکروسافت ويندوز ويستا يا ايکس پي را با IE8 و VM Ware اوبونتو با فايرفاکس را به شما ارائه مي دهد. پس از بين اين 3 گزينه اي که به شما معرفي شد؛ دريافتيم که هر يک عيب و حسن مخصوص به خود را دارند. در مورد KACE توضيح داديم. غير از آن بايد بدانيد که: در VM Ware ، لينوکس واقعا سيستم عامل امني است اما خيلي از افرادي که از ابتدا فقط با ويندوز کار مي کردند ممکن است به آن عادت نکنند و آن را کنار بگذارند (ربطي ندارد که گيک باشيد يا نه!). اشکال بزرگ مايکروسافت هم اين است که بعد از 3 ماه باطل مي شود و بايد دوباره آن را دانلود کنيد.

بقیه در ادامه ............


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 31 فروردين 1392برچسب:, | 18:36 | نويسنده : dabir |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.
?